Дистанційне навчання ЯДС 4 клас

24.04.2023

Атомна електростанція

Із букв слова “електростанція” утворіть нові слова і запишіть їх (зош., с. 46, завд. 1).

Прочитайте інформацію про атомні електростанції.

Важко уявити, наскільки важлива атомна енергетика для України. Упродовж останніх років на АЕС виробляють більш ніж половину електроенергії країни. Хоча наші атомні електростанції працюють іще не на повну потужність, тобто вони могли б виробляти ще більше!

АЕС використовують незначну кількість палива. Але для їх роботи потрібна велика кількість води. Тож будують АЕС не абиде, а там, де достатньо водних ресурсів.

В Україні наразі працює 4 АЕС: Запорізька, Хмельницька, Південноукраїнська та Рівненська.

Запорізька АЕС розташована на березі Каховського водосховища. Вона є найбільшим постачальником електроенергії в Україні: станція генерує приблизно п’яту частину її річного виробництва. Це найбільша атомна електростанція в Європі!

  • Коротко занотуйте в зошитах, що ви запам’ятали з тексту.
У 1977 році було введено у експлуатацію перший енергоблок Чорнобильської АЕС. Це стало роком народження атомної електроенергетики. Зростаюча потреба в електроенергії, прагнення замінити теплові та гідроелектростанції на потужніші атомні сприяли швидкому будівництву останніх. Згодом добудували та ввели в експлуатацію інші АЕС (зош., с. 46, завд. 3).
Продовжте речення і наклейте наліпки у відповідних областях на мапі України. Зафарбуйте на контурній мапі ті 4 області, на території яких розташовані АЕС.

Перегляньте відео "Як працює АЕС"


Прочитайте статтю у підручнику (підр., с. 100).




17.02.2023

У чому унікальність планети Земля?
Виконайте завдання і дізнайтеся, куди ми сьогодні здійснимо космічну мандрівку.

Планета Земля дивує нас своєю красою, різноманітністю природи та безліччю чудес. Але не завжди ми маємо час замислитися над тим, як з’явилася вся ця краса, як все це працює і за скільки років Земля стала такою, якою вона є зараз. Протягом декількох уроків ми будемо досліджувати, знайомитися, дізнаватися нове про нашу домівку — планету Земля.

Прочитайте, як поетеса Віра Правоторова описала планету, на якій ми живемо. У чому унікальність Землі? Свою відповідь підтвердьте цитатами з тексту (підр., с. 40, завд. 1).

Наша планета Земля приховує в собі мільйони цікавих фактів. Деякі з них ви можете дізнатися з відео: як і з чого утворилася планета, як вона змінювалася протягом мільйонів років і як так вийшло, що доба триває 24 години, а рік — 365 днів. І ще багато цікавинок! До речі, не забувайте про ваші хмари слів. Доповнюйте їх під час перегляду відео.


  • Чи були факти про Землю, які ви вже знали?
  • Що нового ви дізналися про нашу планету з цього відео?
  • Які факти вас здивували / зацікавили?
  • Про що захотілося дізнатися більше?
  • Чим ви доповнили свої хмари слів?

Четвертокласники обговорювали унікальність планети Земля. Доповніть їхні міркування власними (зош., с. 18, завд. 1).


Чи добре ви знаєте планету, на якій живете? Визначте, які висловлювання істинні, а які хибні. Кожне хибне висловлювання перетворіть на істинне (підр., с. 40, завд. 2).

Вправа “Смс-повідомлення”

Пропоную вам написати смс-повідомлення своїм друзям чи рідним про те, що нового і цікавого ви дізналися з нашої сьогоднішньої подорожі 

https://svitdovkola.org/files/4/tema6/lessons/Tema-06-lesson-15-rozdrukivka-01.pdf




16.02.2023

Які таємниці приховують планети? 

У давні часи люди знали тільки 5 планет — Меркурій, Венеру, Марс, Юпітер і Сатурн, тому що їх можна побачити неозброєним оком. Уран і Нептун було відкрито за допомогою телескопів. Тривалий час учені вивчали планети, спостерігаючи за ними з Землі. З’ясувалося, що всі планети рухаються по колових орбітах. Вже відомі розміри планет та відстані від них до Сонця. Перегляньте уважно відео. Під час перегляду заповніть таблицю


Планета (від грец. “планетес” — той, що блукає) — кулясте тіло, що обертається навколо Сонця чи іншої зірки по своїй орбіті. Планети не світяться, а тільки відбивають світло зірок та інших космічних об’єктів.

За найсучаснішим визначенням, планетою Сонячної системи вважають об’єкт, що обертається навколо зірки, має достатню масу для того, щоб під дією власної гравітації набути кулястої форми, та домінує на своїй орбіті. Ті об’єкти, що відповідають двом першим умовам, але не відповідають третій, називають карликовими планетами.

Планети, що перебувають поза межами Сонячної системи, називають екзопланетами. Вони обертаються навколо інших зірок.

Гравітація — це властивість тіл притягуватися одне до одного. Гравітація змушує предмети падати вниз, коли ви їх кидаєте, — тобто Земля їх буквально притягує до себе. Через гравітацію речі на Землі мають певну вагу. Земна гравітація притягує об’єкти до центру планети.


Буся розповіла, що навколо Сонця обертаються вісім планет. Щоб запам’ятати їх послідовність, Соломія вивчила запам’яталочку. Пригадайте з її допомогою назви планет Сонячної системи (підр., с. 38, завд. 1).

Чи запам’ятали ви послідовність планет? Перевірте себе. Виконайте онлайн-вправу. Встановіть відповідність між планетою та її назвою.


Створюючи лепбук про планети Сонячної системи, учні та учениці 4-Б класу дізналися багато цікавого про ці об’єкти. Спробуйте упізнати планети за їх характеристиками (підр., с. 38, завд. 2).

Об’єднайтеся у групи. Створіть колаж “Планети Сонячної системи”. Оберіть один із варіантів композиції, розфарбуйте тло, виріжте планети і розташуйте їх у правильній послідовності. 




15.02.2023

Фантазія вабить нас до зірок

Ваше завдання на сьогодні придумати та сконструювати модель літального апарата для міжгалактичних мандрівок.

Увімкніть уяву, для початку подумайте з яких матеріалів ви виготовлятимете літальний апарат, його завдання (місію), форму, розміри).
Скористайтесь інформацією про проєкт у підручнику ЯДС с.34-35.


15.02.2023

Як народжується зірка

Кирило був свідком дивовижного явища на нічному небі. Допоможіть хлопчикові дізнатися, як називається явище, що виникає під час згоряння в атмосфері Землі дрібних космічних тіл. Для цього оберіть правильні відповіді на запитання. Із записаних букв складіть слово.


Всесвіт приховує безліч таємниць. Чи готові ви продовжити мандрівку назустріч новим відкриттям? Чи хочеться вам дізнатися про подальші пригоди героїв твору Кирила Безкоровайного? Тоді вперед!


Самостійне читання уривку (підр., с. 36)

2. Вправа “Дай відповідь”

Куди Буся покликала хлопчика?

Де опинилися діти?

Про що з радістю вигукнула Буся? Як ви гадаєте, чому вона раділа?

Чому хлопчик не зміг побачити народження зірки?

Як ви гадаєте, які емоції переповнювали персонажів пригоди? Чому?

Які емоції були у вас, коли ви читали цю пригоду? Чому?

Вправа “Знайди” (підр., с. 37, завд. 1)

  • Як народжуються зорі? Знайдіть у тексті, як Буся розповідає про це своєму другові. Зачитайте вголос.
  • Пригадайте події, про які йдеться у прочитаному уривку. Розташуйте пункти плану у правильній послідовності (зош., с. 16, завд. 1).

Перевірте себе. Пригадайте пригоду і виконайте завдання.

https://svitdovkola.org/metodic/ik4/tema6/lessons/media3

Як зароджуються зірки? Це питання давно хвилює людство. І теоретична наука має на нього відповідь. Перегляньте відео про те, як учені уявляють народження зірки.





08.11.2022

Діагностувальна робота "Машина часу"



* 5 завдання










02.11.2022

Виготовляємо іграшку-антістрес власними руками.







06.10.2022
Міфічні істоти водойм

Перегляньте відео

Прочитайте текст "Міфічні істоти водойм" с.52-53 (підручник)

Напишіть текст - опис водяника чи болотяника, використовуючи інформацію з прочитаного тексту.

P.S.  Не переписуєте з підручника, а складаєте власний текст - опис. Можете використати ще інформацію про цих двох міфічних героїв, яку знайдете в інтернеті.



05.10.2022

Мовно-літературна галузь

Міфи

1.Перегляньте відео про героя багатьох міфів - Лісовика


2. Прочитайте міф "Міфічні істоти. Лісовик" с.50-51

3.Складіть до тексту 5 запитань.


05.10.2022

Технологічна галузь

Об'ємна аплікація "Парасолька"

Проявіть фантазію та допрацюйте аплікацію.


Чекаю на фото ваших робіт

04.10.2022

Тема. Як з'явилися музеї

1.Перегляньте відео "Музеї України"



2.Опрацюйте с.42-43 підручника "Як важливо знати про своє минуле"

3.Виконати завдання в зошиті з друкованою основою с.19-20


 06.11.2020

Послідовність виготовлення штучних квітів об*ємної форми.

"Квіткова композиція"

Підготуйте до уроку двохсторонній кольоровий папір, лист картону (на якому буде композиція) та окремо картон жовтого та зеленого кольору, клей, ножиці, простий олівець та лінійка.

Перегляньте відео із демонстрацією покрокового виготовлення квітів.


 НЕ ЗАБУВАЙТЕ ПРО ТЕХНІКУ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИГОТОВЛЕННЯ АПЛІКАЦІЇ ТА ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ НОЖИЦЯМИ ТА КЛЕЄМ

Правила користування ножицями

1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.

2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.

3) Не тримай ножиці вістрями догори.

4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

Правила користування клеєм

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.